Case Study: Preservere Firenors brannhydranter for shipping til Singapore - Erik Holsvik - Pakking, Preservering, Shipping - Reál Marine AS

Case Study: Preservere Firenors brannhydranter for shipping til Singapore

I mars ble vi kontaktet av Firenor angående preservering av en forsendelse med 48 brannhydranter og 1 deluge skid. Firenor har hovedkontor I Kristiansand og leverer brannsikkerhetssystemer av høy kvalitet. De både designer, produserer og leverer utstyr til hele verden, hovedsaklig til olje og energisektoren.

Hydrantene måtte pakkes i henhold til kundens krav/NORSOK – spesialtilpassede flammehemmende presenninger med inspeksjonsdører, tag nummer, åpninger til flenser og løfteører og flensene må avblendes.

«The equipment inside the wooden crate shall be covered with a flame retardant tarpaulin (minimum total weight 500gr/m2). The tarpaulin shall be tailor made for the package and provided with hatches/doors for enabling inspection and maintenance of preservation. If required, hatches/doors shall be included for access for lifting, electrical or instrument connections required during transportation, i.e. connections for electric heaters, motor space heaters, etc. Closing of hatches/ doors shall be by means of zipper, Velcro (burr fastener), wire rope, etc.The equipment inside the wooden crate shall be covered with a flame retardant tarpaulin (minimum total weight 500gr/m2). The tarpaulin shall be tailor made for the package and provided with hatches/doors for enabling inspection and maintenance of preservation. If required, hatches/doors shall be included for access for lifting, electrical or instrument connections required during transportation, i.e. connections for electric heaters, motor space heaters, etc. Closing of hatches/ doors shall be by means of zipper, Velcro (burr fastener), wire rope, etc

Ut ifra de tekniske tegningene ble det laget skisser av presenningene, Firenor kom med ønsker og eventuelle endringer før tegningene ble godkjent og kunne settes i produksjon. For å være på den sikre siden ble det bestilt èn av hver størrelse for prøvemontering før hele batchen ble satt i produksjon.

Når prøvene kom, og de passet perfekt ble det gitt tommel opp til resten av prosjektet. Vi produserte 12mm vannfast finèrlokk til flensene mens fabrikken sydde de resterende presenningene.

Under monteringen av de siste presenningene viste det seg at fabrikken hadde sydd èn for mye av en størrelse og èn for lite av en størrelsen som manglet

– fabrikken kastet seg rundt og sydde en ny og vi sendte den opp med ekspressfrakt og levert på døren dagen før fristen. Hydrantene ble deretter pakket i kasser før de forlot
Kristiansand på vei til Singapore!

 

God dialog med kunden, effektiv problemløsning og et godt samarbeid med vår produsent gjorde dette til et vellykket prosjekt og vi ser frem til flere slike oppdrag!

 

Flere blogginnlegg

Vindkraft: Beskyttelse fra elementene
  • 29. mar 2022
Vindkraft: Beskyttelse fra elementene

Vindturbiner kan være utsatt for korrosjon i løpet av sin levetid, på grunn av en rekke faktorer fra å bli sendt for montering og ekstreme temperaturer til saltspruten i selve vinden. Dette betyr at vindturbinbelegg må jobbe mot utfordringene som skapes av kombinasjonen av miljø og bruk.

NORGESNYHET! Større plastabs som beskytter mer!
  • 28. feb 2022
NORGESNYHET! Større plastabs som beskytter mer!

Når det kommer til Zerust VCI Kapsler har vi tidligere hatt et stor spenn i beskyttelsesvolumet på kapslene. Det har vi nå fått gjort noe med, og introduserer plastabs på 1x1" og 1x3"!

Hvordan lagre gummi-komponenter trygt - Jon H Leren - Pakking - Reál Marine AS
  • 28. okt 2021
Hvordan lagre gummi-komponenter trygt

For å opprettholde levetiden på gummikomponenter som ligger på lager må du kontrollere miljøet de lagres i. Her får du vite hvordan du lagrer gummi-komponenter trygt!

Nå kommer VCI-kapselen VC1-2! VC05-1 utgår - Jon H Leren - Pakking, Produktpresentasjon, VCI - Reál Marine AS
  • 22. okt 2021
Nå kommer VCI-kapselen VC1-2! VC05-1 utgår

Vi introduserer VC1-2! Den nye kapselen skal beskytte skap opp til 118 liter i 2 år. Frem til nå har vi manglet en kapsel for små skap med katalogytelse 2 år. Samtidig utgår den lille VC05-1.

Case Study: Preservere Firenors brannhydranter for shipping til Singapore - Erik Holsvik - Pakking, Preservering, Shipping - Reál Marine AS
  • 20. sep 2021
Case Study: Preservere Firenors brannhydranter for shipping til Singapore

Kundecase med Firenor: Les om hvordan  brannhydranter pakkes i henhold til kundens krav/NORSOK for å preserveres for shipping!